Wróć do Aktualności

2014-10-24

Volkswagen wprowadza na rynek najlepszego Passata w historii

- Spektrum systemów wspomagających Passata niweluje granice między klasami
- Flagowy model z silnikiem wysokoprężnym 240 KM, z DSG i napędem na wszystkie koła zużywa tylko 5,3 litra paliwa

Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Passata:

1. Dzięki innowacyjnej, lekkiej konstrukcji nowy Passat jest nawet o 85 kg lżejszy od poprzednika.
2. Wszystkie silniki są nowością w ofercie tej serii modeli i są nawet o 20 procent oszczędniejsze.
3. Najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym w Passacie jest nowy TDI o mocy 176 kW/240 KM. Zużycie paliwa: 5,3 l/100 km.
4. W 2015 roku Passat będzie dostępny jako Passat GTE z napędem hybrydowym plug-in. Moc systemowa: 160 kW/218 KM.
5. Samochód seryjnie wyposażony jest m.in., w 3-strefową klimatyzację oraz system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście
6. Opcjonalny pakiet Business dla wersji Trendline kosztuje 1840 zł i zawiera m.in. reflektory LED i nawigację Discover Media.
7. Debiut w Passacie: funkcja awaryjnego hamowania w mieście z funkcją rozpoznawania pieszych, Trailer Assist, asystent jazdy w korkach, Emergency Assist.
8. Nowy Passat jest pierwszym Volkswagenem z Active Info Display i wyświetlaczem Head-up.
9. Nowy Passat to ósma generacja bestsellera, który od 1973 roku został wyprodukowany w prawie 22 milionach sztuk.
10. Z liczbą prawie 1,1 mln produkowanych rocznie Passatów (2013; wraz z modelami pochodnymi), seria ta jest numerem 1 koncernu.

W lipcu w Poczdamie miała miejsce światowa premiera nowego Passata. Podczas Paryskiego Salonu Samochodowego nowy Passat miał swoją premierę targową, a już w połowie listopada pojawi się na rynku, najpierw w Niemczech, tydzień później na kolejnych rynkach europejskich. Pozostałe rynki światowe oraz wersje z kierownicą po prawej stronie będą dołączały sukcesywnie od 2015 roku.

Wszystko w tym samochodzie jest nowe. Jego stylistyka, technologie, silniki i jego możliwości. Masa własna Passata zmniejszyła się nawet o 85 kg, a wartości zużycia paliwa o 20 procent. Po raz pierwszy Passat będzie dostępny również z napędem hybrydowym plug-in, jako Passat GTE.

22 miliony sztuk. Passatem ósmej generacji debiutuje najnowsza wersja tego światowego bestsellera. Wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, wyprodukowany został już w prawie 22 milionach egzemplarzy. Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln klientów. Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund ktoś na świecie kupował Passata (lub Magotana -Chiny). Dwa Passaty na minutę, 126 na godzinę, ponad 3.000 dziennie. Każdego dnia Passat jest najpopularniejszym modelem koncernu.

Pozycjonowanie i stylistyka

Wygląd zewnętrzny. Stylistyka nowego Passata łączy czystość z siłą, nie podąża za modą, lecz jest ponadczasowa, nie jest pospolita, lecz ekspresywna. Nowy Passat powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB, która pozwoliła na wprowadzenie znacznie bardziej dynamicznych proporcji (m.in. niższe nadwozie, większy rozstaw osi, większe koła), a jednocześnie poprawiła możliwości rozmieszczenia poszczególnych podzespołów. Zachowując wszystkie funkcjonalne zalety, Passat wyraźnie zyskał na charakterze, ekskluzywności i dynamice. Dzięki nowym diodowym reflektorom (seryjne od wersji Highline - tylko 240 KM TDI) i seryjnym we wszystkich wersjach diodowym światłom tylnym, Passat nawet w nocy wygląda wyjątkowo. Nowy Volkswagen Passat, zarówno jako wersja Limousine jak i Variant, jest modelem nawiązującym do kolejnej, wyższej klasy samochodów. Najpopularniejszy europejski samochód firmowy znalazł swoje miejsce między środkową a górną klasą średnią, między segmentem B i C.

Wnętrze. Podobnie jak nadwozie, także wnętrze jest pełne ekspresji. Estetyka, czystość formy i wysoka jakość doskonale korespondują z całościową koncepcją Passata ósmej generacji. Dzięki licznym nowym rozwiązaniom stylistycznym, jak rzucający się w oczy poziomy element z pasem wlotów wentylacji oraz technologiom, jak Active Info Display (interaktywne wskaźniki cyfrowe), wyświetlacz Head-up czy oświetlenie w postaci wąskich pasów, także wnętrze prezentuje się bardziej awangardowo i ekskluzywnie, niż kiedykolwiek wcześniej.

Systemy wspomagające i układy napędowe

Większy komfort i większe bezpieczeństwo. Nowe systemy wspomagające, Infotainment i systemy poprawiające komfort czynią indywidualną mobilność bardziej ekologiczną, połączoną w sieć, komunikującą się wzajemnie oraz jeszcze bezpieczniejszą. Technologie wszechstronnego Passata zacierają granice między segmentami. Do technologii tych należą - oprócz Active Info Display i wyświetlacza Head-up - także takie systemy, jak wykorzystujący odpowiednie aplikacje Rear Seat Entertainment na tablet, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych oraz trzy światowe nowości: Emergency Assist (zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) i asystent jazdy w korkach.

Dziesięć silników: TSI i TDI. Dla nowego Passata oferowanych będzie dziesięć silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem (benzynowe TSI i wysokoprężne TDI) o spektrum mocy od 88 kW/120 KM do 206 kW/280 KM. Wszystkie jednostki napędowe są nowością w Passacie. Zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje wyposażone są w systemy Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek - seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Hybryda plug-in o mocy 160 kW/218 KM. Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI o mocy 115 kW plus silnik elektryczny 85 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria) jako Passat GTE. Z mocą systemową 160 kW/218 KM jest to aktualnie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Passat GTE będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km tylko na prąd, nie emitując szkodliwych substancji.

TSI. Oferta silników benzynowych rozpoczyna się od jednostki o mocy 92 kW/125 KM. Kolejnym silnikiem jest czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 110 kW/150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów (ACT). Zużywa on 4,9 l/100 km (emisja CO2 115 g/km), czyli o 1,3 litra (20%) na 100 km mniej, niż porównywalna wersja poprzednika. Pozostałe stopnie mocy to: 132 kW/180 KM, 162 kW/220 KM i 206 kW/280 KM. Silnik TSI hybrydy plug-in rozwija moc 115 kW/156 KM. W modelach o mocy 220 KM, 280 KM i Passacie GTE montowana jest seryjnie przekładnia dwusprzęgłowa DSG

Nowoczesny TDI o mocy 240 KM. Niezwykle interesujący pod względem techniki jest najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI), jaki kiedykolwiek był oferowany przez Volkswagena: nowy 2,0-litrowy silnik bi-turbo o mocy 176 kW/240 KM, zużywający zaledwie 5,3 l/100 km (emisja CO2: 139 g/km). Passat Limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, Variant - 238 km/h. Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm, Passat 240 KM będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła 4MOTION i nową, 7-biegową DSG.

TDI. Oferta silników wysokoprężnych obejmuje trzy jednostki 2.0 TDI: o mocy 110 kW/150 KM, zużywającą tylko 4,1 l paliwa na100 km (emisja CO2: 108 g/km), 140 kW/190 KM oraz najmocniejszy silnik TDI (176 kW/240 KM). Dostępny są jest także silnik 1.6 TDI o mocy 88 kW/120 KM. W 2015 roku do oferty dołączy jeszcze oszczędniejszy model - Passat TDI BlueMotion z silnikiem 88 kW/120 KM.

Wersje wyposażenia

Trzy wersje wyposażenia. Volkswagen będzie oferował nowego Passata, podobnie jak poprzednika, w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Już podstawowa wersja - Trendline, jest bogato wyposażona. Do wyposażenia zewnętrznego należą 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Wewnątrz seryjny jest przedni podłokietnik ze schowkiem i przednie fotele z regulacją wysokości oraz trójramienna kierownica obszyta skórą. Jeżeli chodzi o wyposażenie funkcjonalne, obejmuje ono między innymi system Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, system automatycznego hamowania po kolizji, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, wskaźnik ciśnienia w oponach, system radiowy Composition Colour z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, światła do jazdy w dzień, asystenta ruszania pod górę, funkcję Auto Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz automatyczną, 3-strefową klimatyzację Climatronic i czujnik deszczu z automatycznie przyciemnianym lusterkiem wstecznym. Wszystkie modele posiadają ponadto system Start-Stop i tryb rekuperacji.

Do seryjnego wyposażenia Passata Comfortline należą dodatkowo między innymi dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu, komfortowe fotele przednie z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, kierownica multifunkcyjna, czujniki parkowania z przodu i z tyłu z funkcją wizualizacji na ekranie radia, czujnik zmierzchu, lusterko boczne po stronie kierowcy automatycznie przyciemniane, tempomat oraz 16 calowe obręcze ze stopów metali lekkich Sepang.

Wersja najbogatsza - Passat Highline, oprócz klasycznych elementów, jak tapicerka ze skóry i Alcantary, posiada także seryjne światła przeciwmgielne, podgrzewane fotele przednie, komputer pokładowy MFA Premium, tempomat z automatyczną regulacją prędkości ACC i systemem Front Assist, 17 calowe obręcze ze stopów metali lekkich London.

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

  • © Krotoski-Cichy 2018